Dračí doupě | DrD Plus | Asterion | Taria | Proroctví | Legie | Říše Snů Dech draka | e-Shop

Errata k pravidlům DrD edice E

Ani pravidla DrD edice E se bohužel nepodařilo připravit zcela dokonale. Na této stránce najdete opravy, které je třeba na jednotlivé díly pravidel aplikovat.

Místo opravy je uvedeno ve tvaru strana/sloupec/odstavec/přesnější určení, upravené znění je zvýrazněno tučně.


Pravidla pro začátečníky

V prvním vydání Pravidel pro začátečníky edice E (z roku 2006) zaúřadoval sazečský šotek a odstranil několik drobných změn. Zde je jejich přehled.

75/III/1
… je větší než malý dostřel a menší nebo roven střednímu dostřelu, …

113/II/2
… o jednu šestinu (tedy zkrať čas pro získání 1 bodu únavy podle Pravidel pro pokročilé). Za každý …

114/II/3
… postih –2 na iniciativu a +1 bod únavy za 2,5 hodiny průzkumu, rychlé chůze a podobně …

130/III/odstavec za příkladem s trollem má začínat takto:
Některé nestvůry mohou během jednoho kola použít více útoků. Náš troll například může zaútočit dvakrát za kolo rukama, ale již ne dvakrát zbraní. Některé nestvůry mohou v boji útočit zároveň kousnutím i pařáty.

139/I/Moucha zlodějka
Zranitelnost: zvíře + M, O

148/III/Obyvatelé
Odolnost: závisí na rase

153/III/nahoře
v 3. kole – nebezpečnost = 9, síla 3–18/utopil se


Pravidla pro pokročilé

V nejnovějším dotisku Pravidel pro pokročilé edice E (z roku 2010) bylo opraveno několik převážně drobných chyb delší dobu unikajících naší pozornosti.

23/II/4
… protože Marek je na sedmé úrovni a oni, jako prostí obyvatelé, na první. Museli by …

24/II/2
… unavený chodec nemůže vůbec používat běh, vyčerpaný je schopen nejvýš spěchu a úplně vyčerpaný …

48/I/4
… hodí kouzelník 2k6, a pokud mu padne stejně nebo více, než je údaj v tabulce, …

51/I/Dubl/3
… i s cizími hmotnými předměty (např. dodanou zbraní, kterou pak dokáže způsobit skutečné zranění) - ty se po odložení …

51/II/Fata morgána/1
… nebo dveří (v jeskyni) či kopečku nebo jezírka (venku). Přelud může …

55/II/1
… zpívala pochodové písně nebo aby nikomu neprozradila určitou …

78/I/Tabulka rychlosti při běhu
Zde zse projevil sazečský šotek obzvlášť nepříjemně i v dotisku, protože opravu (snížení počtu bodů běhu za kolo při sprintu o 12) vymazal a ponechal ji jen v příloze. Platná je tedy tabulka v příloze (bonusu za pohyblivost -5 odpovídá 36 bodů běhu, bonusu +1 odpovídá 90 bodů běhu, atd.)

99/III/za odstavec Olej a vlčí mor přidat
Bomba
Bombou se samozřejmě nehází; vybuchne na hexu, kam byla položena.

96/III/Příklad
Síla: 12/4/2/1
… Na hexu, kam dopadne, má útočné číslo 12, na vedlejším …

99/Tabulka zbraní
Síla některých zbraní se pro nepřímou střelbu upravuje následovně:
ohnivá hlína - 12/4/2/1
nebezpečné ovoce - 12/3/1
svěcená voda - 4/1
Bomba má při použití podle pravidel pro nepřímou střelbu sílu 24/16/8/4/2/1, měřítko je 1 hex = 1 sáh.
Stejné úpravy se provedou i v odpovídající tabulce v příloze.

101/I/Abordáž/2
Tento útok ber jako past pro útočící loď: použitá vlastnost je manévrovací schopnost obou lodí (tj. k hodu k10 se přičítá bonus za manévrovací schopnost útočící lodě a odečítá se od něj bonus pronásledované lodě), nebezpečnost je rovna vzdálenosti obou lodí (v sázích), síla je zachycení/nic.

101/III/2
Padne-li mu stejně nebo více, než je číslo uvedené ve sloupci …

115/II/Parametry zbraně/1
… může theurg uvedené hodnoty zvýšit, podobně jako u běžného útočného démona. Pro chodce tedy může mít meč SZ nejvýše 14/+1, pro ostatní postavy maximálně 10/+1. Kromě toho …

117/I/2
… zda vybuchne nebo zvlhne, ovšem jen pokud hodí nejvýše o 40 % méně, než je pravděpodobnost …

132/III/Tabulka rychlosti při běhu
I zde se snížuje počet bodů běhu za kolo při sprintu o 12.

145/I/Huňáč zelený/3
… nasbírá 4 magy, v následujícím kole z jeho očí může vyšlehnout zelený blesk …

153/III/2
… pak se mu nezlepšují vlastnosti a schopnosti jako u čaroděje, nýbrž zůstávají na základní úrovni …

154/II/1
… patřilo humanoidovi s inteligencí minimálně 15 a životaschopností aspoň 2.

162/II/Skvrna barevná
Zkušenost: 20 za každý sáh čtvereční povrchu

Design by ALTAR.