Magenergie: | 3× životaschopnost zkamenělého tvora (viz tabulka) |
---|---|
Dosah: | dotyk |
Rozsah: | 1 socha |
Vyvolání: | 1 směna (viz níže) |
Trvání: | stále |
Maximální počet soch, které může mít kouzelník najednou podřízené (vyvolat jich samozřejmě může více), závisí na jeho úrovni:
Úroveň | Počet soch |
---|---|
menší než 18 | 1 |
18 - 24 | 2 |
25 - 32 | 3 |
33 - 35 | 4 |
36 | 5 |
Původní oživovací varianta. V popisu pro ni platí údaje před závorkou. Toto kouzlo lze seslat na kteréhokoliv zkamenělého tvora, ze kterého se pak stane oživlá socha pod kontrolou svého tvůrce. Socha musí uposlechnout všechny jeho rozkazy, kouzelník ale musí při každém zaostření vůle vydat za každou sochu třetinu magenergie spotřebované na oživení sochy, jinak socha získá svobodnou vůli. Kouzelník si vlastnoručně oživenou a dočasně neovládanou sochu může znovu podřídit přidělením odpovídajícího množství magenergie. Parametry a schopnosti některých soch jsou uvedeny pod heslem Oživlá socha v bestiáři v Pravidlech pro začátečníky.
Oživení pomocníka. Nově objevená varianta, pro kterou platí červené údaje v závorce. Pomocí této varianty si může kouzelník povolat ku pomoci jednu sochu, jejíž druh závisí na kouzelníkově přesvědčení. Přesvědčení sochy, kterou kouzelník oživuje, se smí lišit maximálně o dvě od přesvědčení kouzelníka, a to libovolným směrem. Například zmateně dobrý kouzelník smí oživovat sochy zákonně dobré až zmateně zlé, zatímco neutrální kouzelník smí oživovat sochy všechny.
Následující tabulka shrnuje magenergii potřebnou na vyvolání sochy a místo, na kterém je možné tu kterou sochu vyvolat. Podrobnější informace o způsobu vyvolání naleznete vždy u popisu dotyčné sochy. Tato varianta kouzla se vyvolává tolik hodin, kolik činí životaschopnost vyvolávané sochy.
Socha | Magů | Místo a podmínky vyvolání |
---|---|---|
Antimonová | 85 | pouze výjimečně |
Bronzová | 60 | měděný důl nebo oživením bronzové sochy bojovníka |
Hliněná | 48 | kdekoliv, kde je k dispozici hlína |
Kamenná | 84 | obyčejná jeskyně (pro zdar kouzla v obyčejné jeskyni je však nutná oběť tvora s inteligencí větší než jedna) nebo místo zasvěcené temnotě |
Křišťálová | 84 | jeskyně s velkým množstvím křišťálu nebo elfí svatyně |
Olověná | 29 | viz popis olověné sochy |
Stříbrná | 81 | zcela v moci Pána jeskyně |
Železná | 42 | železný důl |
Kouzelník po dobu, po kterou vyvolávání kouzla trvá, vyzařuje do prostoru magenergii a s ní svoje myšlenky. Ke konci doby potřebné na vyvolání hodiny mu Země vydá jednu sochu. Vyvolávání nesmí být přítomen kouzelníkův přítel, jinak kouzelníka opustí. Socha má svobodnou vůli, ale kouzelník si ji může podřídit za stejných podmínek jako u první varianty.