Životaschopnost: | 5 |
---|---|
Útočné číslo: | (+4 + 2/+2) = 6/+2 (drápy) (+4 + 3/+2) = 7/+2 (tlama či tlamy) |
Obranné číslo: | (-2 + 5) = 3 |
Velikost: | B |
Bojovnost: | 12 |
Zranitelnost: | humanoid, ale A0, G0, H0, K0, N1 |
Pohyblivost: | 16 / magický tvor |
Inteligence: | 3 |
Přesvědčení: | neutrální |
Poklady: | nic |
Zkušenost: | 160 |
Tento magický tvor je tvořen převážně zákonně zlými tvůrci a tomu odpovídá i jejich účel - strážce krypty, kobek nebo postrach nějakého sužovaného místa, které urazilo ješitnost příslušného čaroděje nebo šamana. Potvora poslouchá svého tvůrce jako neuvěřitelně dobře vycvičený hraničářský pes s velkou dávkou samostatnosti.
Olověná socha má jednu nepříjemnou vlastnost - není vůbec jednoduché ji umlátit, zvláště ne tupou zbraní. Olovo je jako plastelína a po ráně kyjem má tendenci se opět vyrovnávat do původního tvaru, takže netvorovi plynule opět přibývají životy ubrané drtivou zbraní, a to rychlostí jeden za kolo. O to účinnější je ovšem zbraň sečná - pokud zraní více než za 6 životů, dojde k useknutí ucha, tlapy nebo jiné části těla. Taková zranění jsou trvalá a nestvůře snižují již tak malou obratnost.
Druhá podivná vlastnost je ta, že soše nejenže vůbec neublíží oheň, ale navíc značně zlepšuje její schopnost regenerace. V každém kole, kdy na ni oheň působí, se její schopnost regenerace o jeden život za kolo zvětšuje (a s příslušným vychládáním opět samozřejmě zmenšuje). Pokud je socha patřičně nažhavená (alespoň tři kola nahřívání), její údery dodatečně zraňují za 1 - 6 životů teplem.
K vyvolání kouzlem Oživ sochu je kromě neživého exempláře sochy potřeba krev příslušné šelmy, u nestandardních variant navíc mandragora trhaná v noci za úplňku.