Životaschopnost: | 4 |
---|---|
Útočné číslo: | (0 + 4) = 4 (ruce) |
Obranné číslo: | (+5 + 5) = 10 |
Velikost: | A |
Zranitelnost: | humanoid, ale A0, G0, H0, K0, N1 |
Pohyblivost: | 12 / magický tvor |
Inteligence: | 23 |
Přesvědčení: | neutrální |
Poklady: | nic |
Zkušenost: | 400 |
Skřítek Šotek nebo také Amalgám vyhlíží jako 30 coulů vysoká soška trpaslíčka nebo skřítka velice roztomilého vzezření. Skřítek je poměrně sdílný a jeho největší předností je, že je to vlastně chodící encyklopedie. Informace, odpovídající většinou sféře Vehuiah a zčásti i Jéliel a Sirael, sype jako z rukávu - jediná potíž je v tom, že družině dává ty informace, které chce on sám, a ne ty, které chce družina. Informace získává přirozenou cestou - je to prostě brilantní slídil.
Při vyslýchání skřítka v žádném případě nezabírá násilí. Pokud to družina zkusí, může být nepříjemně překvapena, neboť skřítek je mrštný jako čertík z krabičky. Navíc může na krátkou dobu změnit skupenství v kapalné, čímž získá schopnost protéci jakoukoliv skulinou. Změnit skupenství mu trvá jedno kolo, v kapalné podobě vydrží najednou maximálně šest kol, pak se musí změnit zpět. Navíc je velmi plachý, což znamená, že použije-li na něj družina třeba jen náznak násilí, uteče (odteče) a dotěrná družina má po drbech.
Čaroděj, který postup jeho vyvolání objevil, je už dávno odpočívá v zemi (nebo v nějakém dračím žaludku), a tak je postup, jak skřítka úspěšně stvořit dávno ztracený. Vypátrat postup vyvolání tak může být vhodný úkol pro převážně čarodějskou družinu na vysokých úrovních.