Životaschopnost: | 1/2 (1 - 4 životy) |
---|---|
Útočné číslo: | -3 + síla zbraně |
Obranné číslo: | (+4 + 3) = 7 |
Odolnost: | 8 |
Velikost: | A |
Zranitelnost: | humanoid |
Pohyblivost: | 8 / humanoid |
Vytrvalost: | 8 / humanoid |
Inteligence: | 9 |
Přesvědčení: | neutrální nebo zmateně dobré |
Poklady: | 0 |
Zkušenost: | 10 za zabití 200 za odehnání |
Magie: | 10 magů na den ovládá kouzlo hyperprostor II |
Jeho činnost začíná v noci: svému pánovi nosí nejrůznější předměty, šperky počínaje a drobnými magickými zbraněmi konče. Nejraději ze všeho ale svému pánovi nosí peníze a zlaté předměty. Kde je bere, závisí na plivníkově přesvědčení. Neutrální plivníci kradou věci ostatním členům družiny. Jaké je pak pro pána překvapení, když ráno najde svůj měšec mnohem objemnější, než jaký byl večer. Jeho radost ale trvá jen do chvíle, než se probudí jeho spolubojovníci, kteří uvidí svého přítele ověšeného jejich těžce vydobytými klenoty. Naproti tomu zmateně dobří plivníci nechtějí vnášet sváry mezi členy družiny, a proto většinou operují ve městech či vesnicích, kde okrádají měšťany, vesničany a cizí dobrodruhy. Ale protože jim, chudák, nechce příliš ublížit, napíše na kus pergamenu stručné vysvětlení, například Ukradeno pro barbara Graxe, hostinec U zlatého zvonu...
Při pohybu za sebou plivník nechává maličké černé stopy, které dokáže objevit pouze hraničář. Pokud ovšem plivníka nezná, bude si myslet, že jde o stopy nějakého malého zvířátka, pravděpodobně lasičky nebo kuny.
Jestliže postava zjistí, že má u sebe plivníka, může se ho zbavit jediným způsobem: musí na sebe seslat (nechat seslat) sedmkrát za sebou kouzlo lazebník, případně dosáhnout stejného efektu bez použití magie, tedy sedmkrát za sebou se velice důkladně vykoupat. Jak již bylo řečeno, plivník čistotu přímo nenávidí a svého pána se raději vzdá (chudáci ostatní členové družiny). Za provedení této procedury postavě připadne 200 bodů zkušenosti. Druhou, i když jen teoretickou možností je zabití, kterému se ovšem plivník bude bránit hyperprostorem. Pokud se postavě podaří plivníka zabít, dostane 10 bodů zkušenosti.