[soubor neexistuje]

Dračí Doupě ~ Nestvůry ~ Humanoidé
Narena
(Jan Jonáš)

Kořen: Root O úroveň výš: Humanoidé První: Calcorm Předchozí: Kamínek Další: Plivník Poslední: Zergyl
Životaschopnost: kantona 4
derhon 9
garp 15
Útočné číslo: kantona 6/-1
derhon 10/+2
garp 13/+4, 13/+4
Obranné číslo: kantona 5
derhon 6
garp 9 + zbroj
Odolnost: kantona 20
derhon 22
garp 24
Velikost: kantona A - B
derhon B
garp B - C
Zranitelnost: nemrtvý, ale K0
Pohyblivost: 15 / magický tvor
Inteligence: kantona 12 - 17
derhon 14 - 19
garp 19
Charisma: kantona 19
derhon 16
garp 17
Přesvědčení: kantona zmatené až zákonné zlo
derhon a garp zákonné zlo
Poklady: kantona a derhon nic
garp 10000 / 100 a více
Zkušenost: kantona 600
derhon 1000
garp 1500
Zkušenost
za Marhona:
kantona a derhon 1000
garp (5000)


Narena je bezesporu dílo té nejčernější magie. Vzhledem je totiž k nerozeznání od obyčejné lidské mladé a krásné dívky, a přesto od prvního dne svého zrodu přináší smrt. Nejprve pro šaty, případně roušku, později pro jídlo i jen tak pro potěšení. V jejím strašlivém vývoji lze rozlišit tři stádia. Nejprve je kantonou, pohlaví ženského. Ztratí-li poslední život, umírá. Přežije-li však jeden rok, stává se derhonem (mužem) a nakonec garpem. Kantona a derhon mohou zplodit další nareny, ale mohou se rozmnožovat i jinak (viz dále). Zemře-li garp přirozenou smrtí (asi po 300 letech), narodí se z jeho těla nová kantona. Zemře-li však derhon či garp rukou hrdiny, stane se marhonem. To je stav blízký smrti, podobný smrti upíra, ale bývalý derhon se z něj probere asi za týden, garp po 14 dnech. Aby skutečně zemřel, je nutno mrtvolu spálit. Marhon se při novoluní mění v garpa, ale životaschopnost stoupne o 2. Rozsekávat tělo marhona se nedoporučuje, protože uvolní jed, který v 20% způsobí otravu, která při neléčení magickými prostředky způsobí smrt a znovuobvživnutí postavy v podobě nareny.

V krajním případě jedenkrát za boj narena používá zvláštní útok výkřikem a ultrazvukovou vlnou. Hlas kantony ochromí na 8 kol krolly, psy, pro ostatní jde o past Odl ~ 5 ~ nic / ochromení. Postižený se svíjí po zemi a zakrývá si uši (neháže si na obranu). Je možná i dočasná ztráta (ultra)sluchu či inteligence - trvání 1k10 kol, bojovník se pak může změnit v berserkra. Derhonův útok způsobí navíc zranění za 2 - 7 životů, past se z 5 zvyšuje na 6; tyto útoky může použít dva, či až čtyři slabší. Garp zraní za 7 - 17 životů a nebezpečnost ochromení je 9, zvířata prchají v panické hrůze, kmeny stromů se ohýbají a praskají. Podobně jako draci může garp použít tento výkřik jen třikrát denně, dosah je asi 20 - 40 sáhů.

Je-li narena mrtvá, lze jí z krku vyříznout korian, na pohled zvláštní kostnatou trubičku, z níž dokáže zručný pyrofor vyrobit ultrazvukovou píšťalku (po dodání asi 50 magů) s účinky velmi podobnými výkřiku kantony. (Pozor ale na to, co bylo řečeno o infekci.) Pokud marhon ožije, doroste i korian.

Garp se může usadit na opuštěném hradě a působit jako rytíř ze zapomenutého rodu. Může se naučit používat lidské předměty i zbraně, obklopuje se spřízněnci z řad lupičů a vyvrhelů lidské společnosti, zneuznaných mágů a alchymistů. Obzvláštní zálibu má v kouzelných předmětech. Kantona i derhon jsou naproti tomu přírodní typy, nejspíš by si dobře rozuměli se zlými druidy. Při znovunarození nareny se mohou v dané oblasti objevovat krvavá znamení na kmenech stromů, i v létě může přilétnout hejno krkavců.

Některé obzvláště mocné garpy nelze po smrti spálit obyčejným ohněm, nýbrž jen ohněm o velmi vysoké teplotě (dračí dech, sopka).

[soubor neexistuje] [soubor neexistuje]