Životaschopnost: | kantona 4 derhon 9 garp 15 |
---|---|
Útočné číslo: | kantona 6/-1 derhon 10/+2 garp 13/+4, 13/+4 |
Obranné číslo: | kantona 5 derhon 6 garp 9 + zbroj |
Odolnost: | kantona 20 derhon 22 garp 24 |
Velikost: | kantona A - B derhon B garp B - C |
Zranitelnost: | nemrtvý, ale K0 |
Pohyblivost: | 15 / magický tvor |
Inteligence: | kantona 12 - 17 derhon 14 - 19 garp 19 |
Charisma: | kantona 19 derhon 16 garp 17 |
Přesvědčení: | kantona zmatené až zákonné zlo derhon a garp zákonné zlo |
Poklady: | kantona a derhon nic garp 10000 / 100 a více |
Zkušenost: | kantona 600 derhon 1000 garp 1500 |
Zkušenost za Marhona: |
kantona a derhon 1000 garp (5000) |
V krajním případě jedenkrát za boj narena používá zvláštní útok výkřikem a ultrazvukovou vlnou. Hlas kantony ochromí na 8 kol krolly, psy, pro ostatní jde o past Odl ~ 5 ~ nic / ochromení. Postižený se svíjí po zemi a zakrývá si uši (neháže si na obranu). Je možná i dočasná ztráta (ultra)sluchu či inteligence - trvání 1k10 kol, bojovník se pak může změnit v berserkra. Derhonův útok způsobí navíc zranění za 2 - 7 životů, past se z 5 zvyšuje na 6; tyto útoky může použít dva, či až čtyři slabší. Garp zraní za 7 - 17 životů a nebezpečnost ochromení je 9, zvířata prchají v panické hrůze, kmeny stromů se ohýbají a praskají. Podobně jako draci může garp použít tento výkřik jen třikrát denně, dosah je asi 20 - 40 sáhů.
Je-li narena mrtvá, lze jí z krku vyříznout korian, na pohled zvláštní kostnatou trubičku, z níž dokáže zručný pyrofor vyrobit ultrazvukovou píšťalku (po dodání asi 50 magů) s účinky velmi podobnými výkřiku kantony. (Pozor ale na to, co bylo řečeno o infekci.) Pokud marhon ožije, doroste i korian.
Garp se může usadit na opuštěném hradě a působit jako rytíř ze zapomenutého rodu. Může se naučit používat lidské předměty i zbraně, obklopuje se spřízněnci z řad lupičů a vyvrhelů lidské společnosti, zneuznaných mágů a alchymistů. Obzvláštní zálibu má v kouzelných předmětech. Kantona i derhon jsou naproti tomu přírodní typy, nejspíš by si dobře rozuměli se zlými druidy. Při znovunarození nareny se mohou v dané oblasti objevovat krvavá znamení na kmenech stromů, i v létě může přilétnout hejno krkavců.
Některé obzvláště mocné garpy nelze po smrti spálit obyčejným ohněm, nýbrž jen ohněm o velmi vysoké teplotě (dračí dech, sopka).