[soubor neexistuje]

Dračí Doupě ~ Nestvůry ~ Humanoidé
Kamínek
(Jan Buršík)

Kořen: Root O úroveň výš: Humanoidé První: Calcorm Předchozí: Jabtouch Další: Narena Poslední: Zergyl
Životaschopnost: 4 + 3
Útočné číslo: (+2 + 5/+3 + 1) = 8/+3 (vlastnoručně vyrobená válečná sekera, rodová zbraň)
Obranné číslo: (0 + 6) = 6 (kamenné "plátové" brnění)
Síla mysli: 20
Odolnost: 16
Velikost: A
Zranitelnost: B1/2, C, D1/2, G1/2, I, J1/2, K1/2, L, N
Pohyblivost: 25 / magický tvor (nehmotný)
10 / humanoid, ale neunavuje se (hmotný)
Inteligence: 12
Přesvědčení: neutrální nebo zmateně dobré
Poklady: drahokamy za 300 zl
svitky s kouzly za 10 mg
Zkušenost: 400


"Toho dne u nás vypukl poprask. Orim někde vyhrabal starou, na pergamenu nakreslenou mapu tajemné chodby, vedoucí hluboko pod zemí. Mermomocí se tam chtěl vydat. Marné bylo varování starých, podle nichž byla chodba uzavřena a zapečetěna, protože vedla tak hluboko, že se v ní probouzela sama Země a její kouzla. Orim i přesto odešel a už ho nikdo nikdy neviděl. O měsíc později se nahoře ve skalách objevil podivný mužík. Zprvu jsme mysleli, že je to Orim - tak mu byl podobný. Jenže tenhle byl z kamene a nepamatoval si nás. Byl skvělým kovářem a nikdo toho o kamenech nevěděl víc než on. Začali jsme mu říkat Kamínek...

To je úryvek z jedné z legend o příchodu Kamínka. Tento tvor, nápadně podobný trpaslíkovi, je celý z kamene. Obvykle se objevuje po uražení, vyrušení nebo pohanění Země nějakým trpaslíkem; je zbytečné připomínat, že onen trpaslík navždy "zmizí" (neboť právě on se stane Kamínkem). Žije samotářským životem kdesi ve skalách - nikdo přesně neví kde, ale vždycky se objeví, když ho někdo hledá. Prochází se po horách (v hmotné podobě), v případě nebezpečí se znehmotní a zajede do země. Znehmotnění mu trvá jedno kolo, znehmotněny jsou i všechny předměty, které má u sebe. Nehmotný není ani vidět, ani cítit (hobitem nebo psem), ani slyšet (ultrasluchem). Jeho sídlo (malá jeskyně) se obvykle nachází 30 - 40 sáhů pod povrchem; díky jeho zvláštní schopnosti není třeba, aby do ní vedl nějaký vstup. Občas se (nehmotný) proletí zemí a hledá různé kameny a drahokamy, které si nosí do svého sídla. Trpaslíky rád poučuje o jejich řemesle, ale moc s nimi neobchoduje; trpaslíci ovšem vědí, jaké artefakty nabízí. Pokud je přinucen bojovat, používá obouruční sekeru, kterou si sám vykoval. Miluje kouzelné svitky a tudíž i alchymisty. Kouzelníky obdivuje; za malé magické představení je ochoten slušně zaplatit.


Schopnost kovářství. Podobně jako železná socha je i Kamínek schopen vykovat zbraně velice ostré (mají o 1 vyšší sílu zbraně). Některým postavám je schopen takto vyrobenou zbraň prodat, a to za 300 zl plus cena samotné zbraně.


Schopnost přemisťování předmětů. Tato zvláštní schopnost umožňuje Kamínkovi třikrát denně mezi sebou vyměnit dva drobnější předměty, a to dokonce i do kamene a pevné látky (něco jako hyperprostor, ale nejedná se o kouzlo). Pomocí této schopnosti přesouvá Kamínek do svého sídla nebo na povrch kameny či jiné předměty, které může stejným způsobem ze skály dobývat. Maximální vzdálenost mezi vyměňovanými předměty je 300 sáhů a Kamínek musí být do pěti sáhů od jednoho z předmětů. Použití schopnosti trvá dvě kola.


Obchodování. Kamínek může s některými postavami obchodovat: sám nabízí velice zajímavé artefakty (které ale prodá jen v případě, že je o ně přímo požádán), jiné věci může naopak od postav odkoupit. Při obchodování je ale třeba dbát na dvě pravidla.


Prodej. Některé z kamenů a kovů, které v zemi najde, je Kamínek ochoten prodat. Přibližné ceny ukazuje následující tabulka. Ceny je ovšem možné libovolně upravit, a to především v závislosti na majetku družiny.

PředmětCena
drahokamyceny z tabulky pro PJ
čisté kovyobvyklá cena
vixit60 zl
kámen blesků850 zl
kamínek rudných žil600 zl
kámen ohně750 zl
kámen mrštné ruky800 zl
kámen vlády1000 zl

Drahokamy. Všech druhů a velikostí; cena ovšem závratně (nelineárně) roste s jejich velikostí.

Kovy. Veškeré existující, včetně meteoritického železa.

Vixit. Šedý prášek, který velice podporuje růst rostlin (rostou dvakrát rychleji). Jedná dávka váží 3 mince a vystačí na pět sáhů čtverečních.

Kámen blesků. Kámen blesků. Rudý kámen o velikosti cca 7 coulů. Jeho schopností je přitahování blesků všech barev i typů ze vzdálenosti až padesáti sáhů. Jakýkoliv blesk seslaný v tomto okruhu vletí do kamene, nezávisle na původním cíli. Úplně pohlcen je blesk pouze v 85% případů, ve zbývajících 15% musí část energie uzemnit - má li jej někdo u sebe, je zraněn za 1k6 životů + 1/10 zranění blesku (zaokrouhleno nahoru, v případě kulového blesku je zranění dvojnásobné, v případě průrazného poloviční). Až do vzdálenosti 600 sáhů se kámen projevuje silným vychýlením blesku ve směru kamene (pravděpodobnost zásahu původního terče se zmenší o 5%). Do vzdálenosti 1 míle jsou blesky vychýleny slabě, což sice neovlivní pravděpodobnost zásahu, ale i tak bude sesílající kouzelník značně překvapen. Veškerou pohlcenou energii (byla-li jaká) předává kámen blesků Zemi jedním velkým výbojem přesně o půlnoci. Výboj nehledá nejkratší cestu (skrz batoh či oblečení), ale takovou, aby se nemusel ničím propalovat. I tak je ale nositel zraněn za 1 život za každé dva pohlcené magy.
Působení kamene blesků se dá dočasně zrušit ponořením do horké vody. Po oschnutí začne opět fungovat.
Nedoporučuje se kámen nosit za bouřky, neboť přírodní blesky jsou víceméně necílené výboje o síle několika tisíc magů a jsou ze 100% přitahovány ze 100 sáhů; za každých dalších 10 sáhů klesá pravděpodobnost o 1%. Výboj takové síly ovšem kámen není s to pohltit...

Kamínek rudných žil. Zelenočerný kámen o velikosti 5 coulů. Jestliže se v jeho blízkosti (do padesáti sáhů) nachází rudná žíla, začne kámen slabě zářit. Přibližováním se jas zesiluje, v těsné blízkosti žíly už na kámen není možné pohlédnout. Barva záře záleží na druhu žíly: železo - rudá, stříbro - bílá, zlato - žlutá, měď - oranžová. Sám Kamínek je schopen s pomocí dvou kamínků rudných žil přesně určit směr a vzdálenost žíly.

Kámen ohně. Černý lesklý kámen o velikosti 6 coulů, který obsahuje magenergii. Kámen je možné použít dvěma způsoby. První možností je rozdělání ohně - dvě kola poté, co jej po na okamžik přitiskne na srdce nějaká teplokrevná bytost, se kámen na jednu směnu rozpálí a je možné jej použít jako základ ohně - rozhoří se na něm i mokré dříví. (Z toho plyne, že kámen ohně není možné nosit pověšený na krku na holé kůži.) Na to kámen spotřebuje 4 magy, v případě mokra 7 magů. Druhou možností je výbuch - pokud kámen bude někdo třít ve dlaních, uvolní kámen jedno kolo poté naráz všechnu svou energii a zraní všechny v okolí 4 sáhů za jeden život za každé dva magy, které obsahuje. Po výbuchu je kámen zničen. Nabíjet kámen je možné toliko v ohni, který jím nebyl zapálen. V takovém ohni (musí jím být obklopen ze všech stran) do kamene proudí 1 - 6 magů za kolo (záleží na velikosti ohně, přesnou rychlost zná jen PJ a Kamínek). Při nabití nad 6 magů ovšem hrozí nebezpečí výbuchu podobně jako po promnutí v dlaních - pravděpodobnost v procentech je rovna aktuálnímu počtu magů v kameni; při nabíjení se hází každé kolo. Jen Kamínek dokáže nabít kámen na hodnotu 99 magů bez nebezpečí výbuchu.

Kámen mrštné ruky. Tmavě hnědý kámen o velikosti 10 coulů. Pro vrh má sílu 1/+2, dostřel 10 / 17 / 23. Postava je s ním schopna přesně cokoliv zasáhnout (past Obr ~ 6 ~ přesný zásah / vedle) nebo někoho omráčit (past Obr ~ 8 ~ omráčení / normální útok). Při dopadu na tvrdý povrch (dlažba, skála apod.) je pravděpodobnost 1%, že se kámen rozbije.

Kámen vlády. Bílý kámen o velikosti 3 couly. Jednou týdně dokáže seslat chodcovo kouzlo vládni přirozeným věcem (ale nepotřebuje k němu magenergii), navíc dokáže s pravděpodobnosti 70% ovládat po jednu směnu křišťálovou, železnou či kamennou sochu. Jednou týdně je také schopen seslat malé zemětřesení (ničemu neublíží, ale je znát). Má však jednu nevýhodu - vždy poslouchá jen myšlenky tvora s nejvyšší charismou z okruhu dvaceti sáhů.


Nákup. A nyní tabulka věcí, které je ochoten Kamínek koupit, případně za ně zaplatit.

PředmětCena
magické představení (ohně, blesky, koule, ...), maximálně dvakrát za sebou 3 zl za mag
kouzelné svitky15 zl za mag
drahokamy - pouze těžší než 3 mince90% ceny z tabulky pro PJ
čisté kovy90% obvyklé ceny
magické předměty400 za každou sféru
[soubor neexistuje] [soubor neexistuje]