[soubor neexistuje]

Dračí Doupě ~ Nestvůry ~ Humanoidé
Pramínek
(Jan Buršík)

Kořen: Root O úroveň výš: Humanoidé První: Calcorm Předchozí: Plivník Další: Skelný obr Poslední: Zergyl
Životaschopnost: 2
Útočné číslo: -3 + 0/-3 = 0/-3 (ruce)
Obranné číslo: +3 + 1 = 4
Velikost: A
Zranitelnost: C, G2, H1/4, I, J, K2, N
Pohyblivost: 25 / magický tvor; omezení viz níže
Inteligence: 18
Přesvědčení: zákonné dobro
Poklady: nic
Zkušenost: viz níže


Pramínek je dobrý vodní duch, který, jak napovídá jeho název, se s oblibou usazuje v pramenech a pramíncích prýštících ze země. Zjevuje se v podobě modrého, poněkud průsvitného, ale hmotného půlsáhového skřítka. Je mírumilovný a nikdy neudělá nic, co by mohlo někomu výrazně ublížit. O jeho původu však není známo nic.

V okolí Pramínkova sídla se rozprostírá aura dobra, takže kdokoliv dobrý se přiblíží na dvacet sáhů od pramene, rychle zjistí, že se zde nemá čeho bát. Zlé bytosti naopak aura odpuzuje; hází si proti pasti Int + Odl ~ 3 ~ cítí dobro / bojí se k prameni přiblížit.

Když se k pramenu někdo přiblíží, uvidí pramen křišťálově průzračné vody, která v noci září slabým bílým světlem. Pokud se z pramene napije, přibude mu jeden až tři životy; za každé další napití jeden život. (Pozor! V případě, že je vodou naplněn vak či láhev, voda své léčivé účinky ztratí.) Pouhá přítomnost pramene také smaže strach, zlobu a chmury. Tento pramen je také zvláštní tím, že nikdy nezamrzá.

Dobrodruhovi, utábořivšímu se u pramínku, se naskytne zvláštní pohled: pramen jasně zazáří a hned poté se v něm objeví malá postavička - Pramínek. Ten, předtím, než se ukáže, jednu směnu zkoumá charakter neznámého (je schopen určit přesvědčení). Během této doby je nehmotný a odhalit ho dokáže jen alchymista, neboť Pramínkovo tělo obsahuje 100 magů, které se však nedají vydestilovat ani přenést. Při úspěšném vidění magenergie spatří alchymista přibližný tvar skřítka sedícího na prameni.

Poté se dá Pramínek s dobrodruhy do řeči, poněvadž je nesmírně zvědavý, co se v okolním světě děje. Připadá-li mu, že si s dobrodruhem hezky popovídal nebo že má dotyčný nějaké trápení, poradí dobrodruhovi, ať naplní vodou z pramene nějaký flakónek a podá mu ho. Pramínek pak pomocí své schopnosti měnit vodu ze svého pramene přemění vodu z flakónku na některý z následujících magických lektvarů:

Pramínek vycítí, je-li s nějakým jeho lektvarem špatně nakládáno (je prodán, vezme si ho někdo zlý nebo někdo, kdo ho právě nepotřebuje) a je schopen zrušit schopnosti lektvaru. V takovém případě se z něj stane obyčejná voda.

Postava, která Plamínkovi prokáže opravdu významnou službu (zachrání mu život, přinese zprávu, na kterou dlouho čeká), může být obdarována Pramínkovým nejcennějším darem - křišťálem o váze asi 1/10 mince na stříbrném řetízku. Ten má následující schopnosti:

Pramínek je schopen ovládat undiny. Jakmile se nějaká undina dostane blíž než na 15 sáhů od Pramínka, je schopen ji během jednoho kola ovládnout (nicméně udělá to jen v nouzi). V případě nutnosti je schopen 1× týdně povolat ke své obraně undinu s životaschopností 6, která se po odeznění nebezpečí vrací do svého živlu.

Pramínek se může znehmotnit a zneviditelnit během jednoho kola (v tomto stavu pozoruje postavu, kterou nezná, jak již bylo řečeno). Je velmi rychlý, ale může se pohybovat jen tam, kde se nachází voda (cestuje podzemními vodami, na procházku se vydává jen v dlouhotrvajícím dešti). Nemá-li Pramínek vodu, zhmotní se, není schopen se hýbat a do tří směn umírá.

Pramínek je bytost dobrotivá a naprosto mírumilovná a jeho úmyslné zabití je natolik hnusný čin, že nemůže zůstat bez odezvy. Ten, kdo Pramínka zabije, je okamžitě stižen Vodní kletbou. Při pokusu o sejmutí se na ni pohlíží jako na spravedlivou kletbu vyvolanou Elementem vody (36. úroveň). Důsledky kletby jsou následující:

[soubor neexistuje] [soubor neexistuje]