Životaschopnost: | 10 |
---|---|
Útočné číslo: | (+10 + 4/+7, 4/+7, 8/+2) = 14/+7, 14/+7, 18/+2 (pařáty, kusadla) |
Obranné číslo: | (+2 + 8)= 10 |
Odolnost: | 20 |
Velikost: | D |
Bojovnost: | 12 |
Zranitelnost: | C, G, I, J1/2, K, N |
Pohyblivost: | 23 / hmyz |
Vytrvalost: | 15 |
Inteligence: | 0 |
Poklady: | nic |
Zkušenost: | 765 |
Kudlanku obří vytvořil Rhotan z Malinny na obtěžování a lapání poutníků, což se mu podařilo. I po velké bitvě kudlanka dále provozovala svou činnost. I když loví především lidi a jim podobné tvory, v nouzi nepohrdne ani medvědem a skřetem. Jediné varování může být nález kostry medvěda či člověka u cesty. Kudlanka totiž své oběti na místě požírá. Pouze jde-li skupina lidí, uchvátí jednoho a pak s ním uteče, v čemž jí takřka není možno zabránit.
Při lovu se kudlanka postaví k cestě a čeká. Útočí bleskově, vybírá si ty největší postavy (zbroj jí moc nevadí, má totiž v kusadlech ohromnou sílu). Vymrští svou nohu pokrytou ostny, které se kolem oběti sevřou jako svěrák. Je to pouze jeden útok se silou 14/+7. Postavy velikosti A a B zvedne, postavy velikosti C a D táhne do hlubin lesa, na velikost E nikdy neútočí. Chycená oběť ztrácí (1k6 + 7 - kvalita zbroje) životů v každém kole a nemůže útočit, pokud nemá v ruce jednoruční zbraň a odolnost větší než 16. V tomto boji mají postavy velikosti A postih -4, postavy velikosti B -3, postavy velikosti C a D -2, ale nepočítá se rozdíl velikostí. Ze sevření se dá dostat třemi způsoby:
O vyškubnutí se může postava pokusit v každém kole, kdy je chycená. Po vyškubnutí postavy kudlanka:
V boji má kudlanka bonus +1, protože splývá s porostem. Pokud bojuje déle než čtyři kola, utíká. Je jí možno zahnat ohněm. Kudlanka vegetuje nejlépe v močálech a nikdy nebojuje na otevřeném prostranství, nikdy nepřepadne tábor a bojuje maximálně proti dvěma protivníkům. Na jaře je možno v noci v lese zaslechnout vrzavé a skřípavé zvuky, až z toho běhá mráz po zádech. To se kudlanky páří - vždycky v noci. Kudlanky loví zásadně osamoceně.