Životaschopnost: |
1 život |
Útočné číslo: |
jen zvláštní útok |
Obranné číslo: |
4 |
Odolnost: |
(magický tvor) |
Velikost: |
B |
Zranitelnost: |
C, D |
Pohyblivost: |
0 (nepohybuje se - viz níže) |
Inteligence: |
20 |
Přesvědčení: |
proměnné |
Poklady: |
nic |
Zkušenost: |
500 |
Vultus jokosus se zjevuje zejména v okolí sídel mocných a senilních
a/nebo excentrických kouzelníků či alchymistů. Mívá tvar průsvitného, dva
sáhy vysokého obličeje - či spíše výrazu na neexistujícím obličeji. Visí
volně asi sáh nad zemí a je žertovný. Tato jeho základní vlastnost jej
předurčuje k rozčilování postav; odvrátí-li se postavy, zvolna zmizí a opět
se objeví před nimi (někdy ovšem po dlouhé prodlevě nebo vůbec). Je-li úspěšně
zasažen zbraní (je zranitelný jen stříbrnou či magickou), zmizí a objeví se
znovu až po uplynutí jedné směny. Zcela náhodně (často je-li neúspěšně
inzultován) napadne nejvýše pět členů družiny svým zvláštním útokem.
Zvláštní útok: past Int ~ 8 ~ nic / jokóza.
Jokóza je stále rostoucí (při každém zásahu) číslo, na jehož velikosti závisí
účinky jokózy:
- Postava stále znepříjemňuje zbytku družinky život drobnými kanadskými
žertíky - obvykle si vykoleduje svázání nebo jiný trest. Kouzly ani
diplomacií to napravit nelze.
- Totéž, jde však o černý humor. I smrt už může být dobrým vtipem.
- Postava prchne a škodí družince ze zálohy. Zde musí PJ mírně usměrňovat
události, neboť smrt vlastní postavy je vítaným kořením každého žertíku.
V tomto stavu se již postava pohybuje bruslivým pohybem - podobně jako
Dárosh.
- Nejvyšší metou jest povedená taškařice, tj. končící smrtí všech včetně
taškáře.
- Postava se hystericky chechtá a je zcela neškodná (to se může stát i
při jokóze stupně 3 nebo 4 po zvláště zdařilém triku).
Tento stav pomine po osmi hodinách spánku. Obtíž je zde ovšem ta, že
postižený dobrovolně neusne. Není-li uspán kouzlem nebo koňskou dávkou
uspávacího přípravku, upadne do bezvědomí po počtu dní (tj. 24-hodinových
cyklů) rovném své jokóze. Poznamenejme, že za každý stupeň jokózy nad 3
je šance 1%, že bude mít trvalé následky, tj. jokózu trvalou
stupně 2 - 3. V tom okamžiku začne úroveň, obratnost
a odolnost oběti stoupat o jedna měsíčně, až dosáhnou po řadě 22, 21
a 20. Síla, charisma a inteligence začnou stejným způsobem klesat, až
dosáhnou 1, 3 a 6. Postava se snaží nezabíjet oběti svých
žertíků, začne se živit jejich emocemi a každý žert si tedy doslova a do
písmene vychutná. Přibližně po roce získává schopnost pohlcovat magenergii
kouzel sesílaných v její blízkosti a zejména přímo na ni.
Používání této nestvůry činí velké nároky na PJ a je k němu nutno
přistupovat s citem.