[soubor neexistuje]

Dračí Doupě ~ Nestvůry ~ Humanoidé
Duál
(Jan Pohunek)

Kořen: Root O úroveň výš: Humanoidé První: Calcorm Předchozí: Calcorm Další: Glum Poslední: Zergyl
Životaschopnost: dvakrát tři (viz níže)
Útočné číslo: +1 + ruční zbraň
Obranné číslo: +1 + zbroj
Odolnost: 12
Velikost: B
Zranitelnost: humanoid
Pohyblivost: 14 / humanoid
Vytrvalost: 14
Inteligence: 15
Přesvědčení: jakékoliv, nejčastěji neutrální
Poklady: 60 / 5
Zkušenost: dvakrát 100 (viz níže)


Duálové, jak jsou tyto nestvůry nejčastěji nazývány v bestiářích, jsou zvláštní formou humanoidů. Jsou víceméně podobní lidem, až na to, že jsou plešatí, ale narozdíl od ostatních humanoidů mají vždy dvě těla, k nerozeznání si podobná, jednu společnou mysl a fungují jako jeden jedinec. Pokud jedno z těl zemře, umírá ovšem automaticky i druhé.

Mysl duálů nelze ale přirovnat ke klasickým kolektivním inteligencím typu mravenců ani k rozhádaným hlavám saní; jedná se spíše o jednu lidskou mysl ovládající dvě těla. Pár duálů má tedy dohromady jen jednu duši. Dá se tedy předpokládat, že obě těla budou mít stejné zájmy a na stejnou věc budou nahlížet stejným způsobem.

Duálové žijí ve větších skupinách (nebo snad kmenech) nejčastěji daleko od civilizace, kam se ostatní humanoidé dostanou jen zřídka. Jejich společnost je dosti založena na tradicích a neměnném koloběhu událostí, takže většina duálů, které je možno potkat mimo jejich rodné kraje, bývají vyvrženci - zločinci, velmi nadaní duálové, případně kombinace obojího. Zvláštní kastu pak u společenstev bližších lidským usedlostem tvoří obchodníci, žijící na pomezí obou (i duchovních) světů, jimž připadá též funkce vyjednavačů a "šamanů", obstarávajících kontakt s ostatními bytostmi. Případného zájemce o život v duálské vesnici tak musí nějaký takový kněz uvést a "očistit". Možnost provozování obchodu je u této kasty duálů vlastně kompenzací za to, že nemohou žít ve vesnici. Občas je některý z těchto obchodních kněží (obvykle přesvědčení neutrálního a horších) zlákán možností výdělku a odchází do cizích krajin natrvalo.

Obě těla duála mají stejné pohlaví, rozmnožují se ve čtveřicích. Pokud se Duál zkříží s jiným humanoidem, narodí se z takového svazku vždy na sobě nezávislá plešatá dvojčata. Tato dvojčata jsou humanoidní a mají blíže k rase druhého rodiče (vlastnosti potomků jsou asi tak z 1/3 převzaté od duála a ze 2/3 od druhého rodiče). Například u skřeta budou mít asi skřetí charakteristiky, barvu kůže a zuby, velikost A, ale o něco vyšší inteligenci.

Obě těla se od sebe mohou libovolně vzdálit v jednom čase a prostoru, dostane-li se ale jedno např. do paraelního světa nebo minulosti, obě zahynou.

Bojují-li obě těla společně, počítá se jim navíc nejvyšší bonus za sehranost jako u šermíře. Fyzické útoky, nemoci a jedy postihnou vždy jen jedno tělo, pokud mají vlivy na psychiku, zasáhnou i mysl. V případě transformace jednoho těla (např. na lykantropa) obě těla hynou, jako by byla zabita. Při útocích zaměřených na psychiku (podrobování, telepatie) stačí, aby bylo v dosahu jen jedno tělo duála. Je-li duál podroben, jsou podrobena obě těla, oživování duálů coby nemrtvých vyžaduje dvojnásobek času a magenergie, jen jedno tělo oživit nelze.

Životaschopnost (3) a zkušenost (100) je uváděna pro každé tělo zvlášť. Vzhledem k tomu, že zabitím jednoho těla hyne automaticky i druhé, musí PJ zvážit, kolik zkušenosti má postava dostat - zda jen 100, zda celých 200 anebo něco mezi tím.

[soubor neexistuje] [soubor neexistuje]