[soubor neexistuje]

Dračí Doupě ~ Alchymistické výrobky ~ Lektvary
Lektvar zlatého bodce
(Eduard Devečka)

Kořen: Root O úroveň výš: Lektvary První: Lektvar medůzy Předchozí: Lektvar záhrobního vidění Další Poslední
Magenergie: X, nejméně ovšem 12 magů
Suroviny: 20
Základ: bodec pouštního škorpióna, svěcená voda, dvě zlaté mince, 4 listy divoké růže
Trvání: 3 směny
Výroba: viz níže


Postup výroby tohoto lektvaru je poněkud složitější, než je tomu obvykle. Alchymista vaří v hrnci svěcenou vodu a až začne vřít, vhodí do ní jednu zlatou minci a přesně jednu směnu poté druhou. Potom začne vzývat Othona - boha pouště a přitom do nádoby vhodí bodec pouštního škorpióna. Nakonec začne poskakovat kolem ohně a obíhat nádobu dokola. Během každého oběhnutí vhodí do nádoby jeden list divoké růže a potom nechá vše ještě jednu směnu vařit.

Tento postup však není běžně dostupný, neboť se nevyskytuje v alchymistických učebnicích. Jedinou možností, jak se o něm dozvědět, je navštívit (a především si získat důvěru, o nenechání se zabít nemluvě) nějaký domorodý pouštní národ, který tento postup ovládá.

Postava, která lektvar vypije, si hodí proti pasti Sil ~ 7, a pokud uspěje, změní se na tři směny jedna její ruka (pravá, pokud je alchymista, který lektvar vyráběl, pravák, levá, pokud je levák) na jedovatý bodec, který je o půl sáhu delší než ruka před přeměnou. Tento bodec se dá používat jako zbraň se silou X/4, síla však bude nejvýše rovna 25 (nemá tedy smysl dávat do lektvaru více než 100 magů). Pokud je protivník zasažen za více než tři životy, dostane se do jeho těla jed, jenž začne působit po třech směnách. Každou ze třech následujících směn si postava hází proti pasti Odl ~ 9 ~ 1 / (X/6).

Pokud postava po vypití lektvaru neuspěje v hodu proti zmiňované pasti, zmenší se její ruka po dobu trvání lektvaru na dvě třetiny normální velikosti. Během této doby nemůže s "rukou" provádět žádné akce. Po skončení účinku navíc ztratí X/6 životů.

Po skončení účinku lektvaru se ruka vrátí do své původní podoby.

Ak ale postava neuspeje v hode proti pasci Sila 7, tak sa mu ruka na dobu trvania lektvaru zmenší na dve tretiny jej normálnej velkosti pahýl a na akúkolvek akciu s touto rukov má postih -9 a navyše 3 smeny po vypití lektvaru cíti účinok jedu a stráca (X+1k6)/4 životy za smenu.Po skončení účinku lektvaru sa postave ruka zmení na normálnu velkosť. *** Konec viceradkoveho textu *** clen: 'ne' Výroba: Alchymista varí v hrnci (v nádobe) svätenú vodu a keď začne vrieť vhodí do nej najprv jednu zlatku a po 1 smene druhú. Potom začne vzývať Othona - boha púšte a pritom hádže do nádoby bodec púštneho škorpióna. Alchymysta začne poskakovať okolo ohňa a obiehať nádobu dookola, každé obehnutie vhodí do nádoby 1 lupeň divej ruže a potom to nechá ešte 1 smenu variť.Sila: X+1k6

[soubor neexistuje] [soubor neexistuje]