Seslal jsem na sebe neviditelnost. Přiblížil jsem se zezadu k šermířovi a dýkou jsem ho chtěl podříznout (krk). Stál jsem hned na hexu za ním. Hodili jsme si na iniciativu (jako každé kolo) a mě i válečníkovi padla stejná iniciativa (což jsem samozřejmě nemohl tušit). On se rozhodl, že udělá dva kroky dopředu (náhodou, nemohl o mně vědět). A s PJ jsme se nemohli dohodnout, jestli jsem mu způsobil nějaké zranění nebo ne.
Z otázky jednoznačně nevyplývá, zda se jedná o rozšířený nebo základní soubojový systém. Také nevím, jaké bonusy k iniciativě PJ uvažoval. Především, je-li někdo neviditelný a druhý o něm nemá tušení, měl by mít na iniciativu bonus za překvapení. Tím asi odpadá výše zmíněný problém u základního souboje, protože tam postava s překvapením automaticky získává iniciativu. Předpokládejme že by opravdu nastala situace, kdy obě postavy by měly stejnou iniciativu, jedna chtěla zaútočit a druhá se přemístit. Obojí probíhá současně. Útočník může zaútočit a obránce může být zraněn, nebo dokonce zabit, a přesto se ještě stihne odpotácet na místo, kam měl v plánu se přesunout.
Pokud to byl rozšířený souboj, rozhoduje při rovnosti iniciativy podle pravidel obratnost obou aktérů. Takže pokud by měl větší obratnost kouzelník, byl by rychlejší a zranil by šermíře, dříve než by tento stačil udělat krok (nebo dva). Pokud by měl obratnost vyšší šermíř, udělal by své dva kroky, dříve než by na něj kouzelník vztáhl ruku. A pokud by oba měli stejnou obratnost, rozhoduje PJ. Hm, hm... Asi bych nestranně znovu hodila kostkou, kdo z nich dřív zareaguje.