Kolik mají mít postavy na určité úrovni peněz?
Tento dotaz je poměrně častý u nezkušených hráčů a PJ. Někteří dokonce žádají nějakou tabulku. Tady záleží na tom, jak hráči hrají a jak s penězi nakládají. Každopádně by postavy měly mít tolik, aby mohly přestoupit na další úroveň. Něco stojí obvyklé živobytí. A teď jde o to, co je to pro postavy (hráče) obvyklé. Jestli jsou megalomanové a s každým nabytým zlaťákem běží k theurgovi, aby jim vyrobil nějaký úžasný artefakt (nezničitelný, nezlomitelný, neztupitelný, nerezivějící, dlouhý, široký a bystrozraký meč, který by poslouchal jen dotyčnou postavu, a na přání by v noci svítil jako lucerna a jeho špička ukazovala k severu), pak by těch peněz moc mít neměly. Ovšem jestliže sicco v každém městě utratí nemalý obnos, aby si dal ušít nový luxusní plášť dle nejnovější místní módy, barbar válečník zaplatí celovečerní útratu za celou hospodu jen proto, aby všichni poslouchali jeho chvástání, pobožný hraničář rozdá spoustu peněz jako dary kněžím, alchymista s chlupatým jazýčkem bude kupovat nejjemnější vzácná koření ze zámoří a hamižný trpaslík bude každou zlatku schovávat ve své jeskyni a počítat své poklady jako drak nebo strýček Skrblík - nu, pak není důvodu dát postavám na tyto libůstky dostatek peněz. Systém hry to neovlivní, z postav to supermany neudělá a hráči i PJ se při takové vedlejší činnosti postav dobře pobaví.