[soubor neexistuje]

Dračí Doupě ~ Otázky a odpovědi ~ Postupy Pána jeskyně ~ Dveře
Magicky uzavřené dveře

Kořen: Root O úroveň výš: Dveře První Předchozí Další: Vyrážení dveří slabými postavami Poslední: Vyrážení dveří slabými postavami

Dobrodruh v jeskyni dorazí ke dveřím. PJ ví, že jsou magicky zajištěné, ale dobrodruh o tom může pouze uvažovat. Co dobrodruh udělá? Zkusí do dveří rýpnout nožem. Co mu má PJ říct?

  1. Má mu říct, že se mu do dveří podařilo rýpnout (a tudíž zatajit, že jsou magické)? To by ovšem mohl dobrodruh, nepodaří-li se mu dveře vyrazit, dveře prostě rozrýpat.
  2. Má mu říct, že se mu do dveří nepodařilo udělat rýhu? To je ovšem také trochu hloupé, protože pak veškeré tajnosti okolo magicky zamčených dveří jsou k ničemu, když na to přijde i průměrně inteligentní kroll, protože pozná, že jsou neporušitelné.

V první řadě jde o to, jakým způsobem jsou ty dveře zajištěné. Obvyklá uzamykací kouzla typu zamkni jen zvyšují past, tj. nebezpečnost dveří při otvírání. Do takových dveří rýpnout jde. Maximálně můžeš inteligentnější postavě naznačit, že budou z nějakého tvrdého dřeva. Takové dveře lze rozsekat i zbraněmi, ale dá to větší práci; přesná pravidla jsou uvedena v PPZ v Příručce Pána jeskyně. A kdyby se dobrodruzi snažili dveře rozebrat třísku po třísce, nějak nenápadně jim sděl, že se jim to sice může podařit, ale nejspíše tím stráví celé své mládí a ještě kousek stáří.

Dveře ovšem mohou být zajištěny i jiným kouzlem, například kouzlem typu neprůchodná zeď. Toto kouzlo sice není v pravidlech popsáno, ale cizí postavy na nějaké vysoké úrovni ho mohou znát (stejně jako jakékoliv jiné logické a rozumné kouzlo, jež pro ně vymyslíš). V tom případě můžeš postavě říci, že se dveře zdají být nepoškoditelné. Ostatně - určitě by na to zanedlouho přišla sama. Za nápad dveře nejprve prozkoumat před bezhlavým vyrážením by měla postava získat nějakou zkušenost.

[soubor neexistuje] [soubor neexistuje]