Na vyšších úrovních musí mág znát při použití mentálního souboje nebo podrobování přibližnou polohu terče. Co se ale stane v situaci, když si je mág polohou terče jist (například ho uvidí vejít do místnosti jediným vchodem), ale nějaký jiný kouzelník terč přenese pomocí kouzla Hyperprostor pryč (na vzdálenost, na kterou již mág není schopen mentálně útočit), a mág se pak pokusí na terč mentálně zaútočit nebo si ho podrobit?
V takovém případě mág ztratí jeden mag a okamžitě pozná, že se terč nenachází na místě, na kterém na něj může mentálně útočit nebo ho podrobit. Mág však automaticky nepozná, jakým způsobem nebo kam se terč přesunul.
Mág ovšem může sesílání kouzla Hyperprostor jiným kouzelníkem odhalit pomocí své zvláštní schopnosti Naslouchání kouzlům a uvědomit si tak, že terč mohl svou polohu změnit, ještě před pokusem o podrobení nebo mentální útok.