Jak je to s "úrodností" (tady by spíše slušelo slovo "rozvinutostí") měst v DrD? V textu pravidel není zmínka, že by se úrodnost vztahovala i na města, ale v Tabulce globálních vlivů na pásmo úrodnosti město najednou figuruje. Podle čeho se má určit základ pro "úrodnost" města? Tuším, že by to mohlo záviset na stáří města, na obchodním ruchu, na architektuře...
Máš pravdu, že "úrodnost" města není tak závislá na půdě jako v zemědělství. Z hlediska herní jednoduchosti je nejvýhodnější brát "úrodnost" města stejnou jako u okolní krajiny. Totiž tak - dá se říci, že čím úrodnější půda, tím vyšší výnosy v zemědělství, tím rozvinutější bude doprava, obchod, rovněž i blízkost moře nebo řeky podporuje rozvoj města - což je ostatně i ve zmiňované tabulce. Dá se říci, že čím úrodnější půda, tím kvalitnější prvotní suroviny pro řemesla; len, konopí, bavlna, vlna, dřevo, to všechno jsou produkty zemědělství.
Vezmi si to i v našem světě. Největší města nejsou v pustině, kde ani stébélko neroste.