Alchymista bude mít v boji s neviděnými díky své zvláštní schopnosti jakousi mlhavou představu, kde se neviděný nachází. V základním soubojovém systému to znamená, že bude mít postih -4 na obranu i na útok. V rozšířeném soubojovém systému je to poněkud jinak. Alchymista dokáže určit polohu neviděného s přesností na jeden až tři sáhy (v závislosti na jeho magenergii - čím více jí neviděný má, tím přesnější je alchymistův odhad). Boj pak probíhá podle obvyklých pro boj s neviditelným protivníkem v rozšířeném soubojovém systému.
Výše popsaný postup platí v situaci, kdy je alchymista neviděným přepaden nenadále. Obvykle tomu tak je. Může však nastat i případ, kdy alchymista má možnost neviděného (například spící hrůzu v protějším rohu místnosti) před bojem celou směnu pozorovat. Pak samozřejmě ví zcela přesně, kde se neviděný nachází. V základním soubojovém systému nemá žádný postih, v rozšířeném má postih -2, ale zasáhne-li, zraní ho, jako by útočil bez postihu, a může se bránit, i kdyby neviděného nezasáhl.
Jakmile alchymista zjisti, kde se neviděný nachází (byť jen přibližně), může jeho pohyb sledovat, dokud neviděný nezmizí z jeho zorného pole (za rohem, alchymista se k němu otočí zády apod.). Pak se na jeho hledání musí znovu soustředit.