Vlastnost: |
charisma |
Obtížnost: |
těžká |
Ověřování: |
při každém pokusu |
Totální úspěch: |
Oběť to sežrala "i s navijákem".
|
Úspěch: |
Oběť je nakonec, i když s potížemi, přesvědčena.
|
Neúspěch: |
Oběť nehodlá vykonat, co jí bylo přikázáno, případně věřit tomu, co jí bylo
říkáno.
|
Fatální neúspěch: |
Pokud má oběť inteligenci větší nebo rovnou 16, tak se dobře baví, ale
nedává to na sobě znát. Nakonec se postavě vysměje do očí. Má-li oběť
inteligenci menší než 16, pak se postavě vysměje hned.
|
Past se upravuje ještě podle bonusu či postihu oběti za inteligenci.
I když je oběť již přemluvena, je možno ji vhodnými argumenty vyvést
z omylu. V tom má volbu PJ.
Příklad: |
Hobitka zlodějka Kalzi umí přesvědčovat lidi špatně. Její charisma
je 20 (bonus +4). Rozhodne se přesvědčit kouzelníka Kpitýra, který
je kouzlem Metamorfóza přeměněn na válečníka, aby šel do města a ukradl
v obchodě šaty. Kpitýr má inteligenci 20 (bonus +4), a tak je past,
proti které si Kalzi hází, 12. Kalzi si hodí a padne jí jednička, což je
fatální neúspěch. Kpitýr dlouho potlačuje smích a tváří se nesmírně vážně.
Teprve poté, co Kalzi domluví, začne se kouzelník šíleně smát a uvede tak
Kalzi do rozpaků. |